VEFAT SONRASI İNTİKAL İŞLEMLERİ

VEFAT SONRASI İNTİKAL İŞLEMLERİ
27.05.2025

Bir kimsenin vefatından sonra, sahip olduğu malvarlığı miras olarak yasal miraçlarına intikal etmektedir. Mirasçıların bu malvarlığını tasarruf edebilmeleri için bazı yasal işlemler yapması gerekir.

Öncelikle vefat eden kişinin ölüm tutanağının nüfus müdürlüğüne bildirilmesi gerekir.

Daha sonra yasal mirasçılığın tespiti amacıyla, mirasçılardan herhangi biri, noter veya Sulh Hukuk Mahkemesinden mirasçılık belgesi (veraset ilamı) almalıdır.

Veraset intikal vergi dairesine, vefat eden kişiye ait tüm gayrimenkuller, menkuller ve diğer malvarlıkları (banka hesaplarındaki paralar, kiralık kasalar, araçlar, şirket hisseleri vs.) beyan edilmelidir.

Vergi dairesine yapılacak beyana esas olmak üzere; gayrimenkuller için ilgili Belediyeden rayiç belgesi, araçlar için kasko bedelini gösterir evrak, bankadaki para için hesap cüzdanı gibi belgeler alınmalıdır. Vergi dairesi, yapılan başvuru sonrası ilişik kesme yazısı düzenleyerek başvurucuya teslim eder.

Vergi dairesinden alınan ilişiksizdir yazısı, mirasçılık belgesi, gayrimenkul rayiç belgesi, araç ruhsatı, banka hesap cüzdanı gibi belgeler esas alınarak ilgili tapu müdürlükleri, noterler ve bankalarda malvarlığının mirasçılara intikal işlemi sağlanır. Bu işlemi mirasçılardan biri tek başına tamamlayabilir. Yapılan intikal işlemi neticesinde birden çok mirasçı var ise, intikal eden malvarlığı üzerinde elbirliği mülkiyet kurulmuş olur.

Whatsapp
Şeymanur
Şeymanur
Merhabalar
Size nasıl yardımcı olabiliriz?